
ÚTULOK - NAJČASTEJŠIE OTÁZKY A ODPOVEDE
Otázka č. 1: Čo musím ubrobiť, ako prvé, aby som mohol/mohla byť prijatý/prijatá do zariadenia sociálnych služieb Útulok?
Odpoveď: Na to, aby sme Vás mohli prijať do ZSS Útulok, si najskôr musíte podať žiadosť o ubytovanie, a to buď on-line: https://dostojnyzivot.sk/ziadost, alebo fyzickým spôsobom na adrese: Občianske združenie „Za dôstojný život“, Vajanského 71, 984 01 Lučenec. V prípade, že nemôžete podať žiadosť on-line, resp. osobným spôsobom, je možné žiadosť podať aj telefonicky na Tel.: 047/4331566.
Otázka č. 2: Aké podmienky musím spĺňať k prijatiu do ZSS Útulok?
Odpoveď: Pre úspešné prijatie do ZSS Útulok musíte spĺňať nasledovné podmienky:
- Musíte spĺňať zákonnú podmienku, že ste fyzická osoba v nepriaznivej sociálnej situácii podľa § 2 ods. 2 písm. a) a i), ktorá nemá zabezpečené ubytovanie alebo nemôže doterajšie bývanie užívať.
- Každý občan v žiadosti (vek: 15 rokov a viac) musí mať platný doklad totožnosti (občiansky preukaz), resp. ak ste občiansky preukaz stratili, je potrebné predložiť tzv. "potvrdenie o občianskom preukaze", ktoré Vám vydá každé OOPZ (obvodné odd. Policajného zboru). Bez platného dokladu totožnosti klinetov neprijímame. Rodičia za maloleté deti predkladajú rodné listy (resp. kartičky poistenca).
- Musíte mať zdroj príjmu (pozn. ako sú napr. dávky, príspevky, dôchodky, zamestnanie resp. iný zdroj príjmu), nakoľko sme súkromné zariadenie a služba je spoplatnená v zmysle platného cenníka.
Otázka č. 3: Aké sú poplatky za ubytovanie a služby súvisiace s ubytovaním v ZSS Útulok?
Odpoveď: V zariadení máme k dispozícii 21 bytových jednotiek. Každá bytová jednotka je individuálneho charakteru, čo sa týka vybavenosti, veľkosti, ako aj štandardu riešenia a dispozície obytnej jednotky. Na základe uvedených špecifík a atribútov každá bytová jednotka má stanovenú osobitnú výšku mesačnej úhrady. Uvedené poplatky za služby sú stanovené na dennej báze (tzn. cena / deň poskytovanej služby). Úhrady sú stanovené na základe mesačného spotrebovania služby, tzn. uhrádzajú sa mesačným spôsobom (cena služby / mesiac). Predbežnú sumu štandardných úhrad si môžete overiť v našom verejne dostupnom cenníku uverejnenom tu: Cenník soc. služieb (Útulok).
- Pobytová služba nie je zdarma ! - minimálny poplatok za najmenšiu izbu (1 osobová) pri 31 dňovom mesiaci je min. 109,43 €/mes. (*bez ďalších objednaných služieb).
- 1 pranie (14kg) je 3,70€
- 1 sprchovací žetón je 0,60 €
Otázka č. 4: Je potrebné, aby som sa priebežne informoval/informovala o vybavenosti mojej žiadosti o ubytovanie?
Odpoveď: Z Vašej strany nie je potrebné, aby ste priebežným spôsobom kontaktovali pracovníkov „ZSS Útulok“ o aktuálnom stave uvoľnenia obsadenosti ubytovacích kapacít. Za predpokladu, že došlo k uvoľneniu ubytovacích kapacít, naše zariadenie postupuje v zmysle stanovených smerníc a štandardov postupovania v rámci evidencie prijatých žiadostí. Vyrozumenie potenciálnych záujemcov o službu vedených v evidencii prijatých žiadostí je uskutočňované vzostupným spôsobom v zmysle evidenčných číselných radov (tzn. v prípade uvoľnenia kapacity naši zamestnanci telefonickým spôsobom kontaktujú každého záujemcu o sociálnu službu, ktorý je vedený v aktuálnej evidencii prijatých žiadostí k aktuálnemu roku). V prípade, že ste neboli vyrozumený/-á v priebehu kalendárneho roku, je možné, že sme Vás nemohli zastihnúť – preto v novom kalendárnom roku je potrebné Vašu žiadosť zaslať opätovne (tzn. aktualizovať žiadosť) na adrese: www.dostojnyzivot.sk/ziadost
Otázka č. 5: Zistil som/zistila som, že napriek tomu, že som si podala žiadosť v dostatočnom predstihu, Vaše zariadenie "ZSS ÚTULOK" uprednostnilo žiadosť (resp. záujemcu o službu), ktorá bola podaná po mojom podaní. Ako je to možné? Je to spravodlivé?
Odpoveď: V zariadení „Útulku“ pracujú odborní profesionáli v odboroch pomáhajúcich profesií (pozn. ako je sociálna práca, sociálne poradenstvo a sociálne služby, inštruktori sociálnej rehabilitácie a inštruktori rozvoja pracovných zručností), ktorí vedia kvalifikovaným spôsobom posúdiť naliehavosť krízovej situácie v pomeroch ohrozenia zdravia a života potenciálnych záujemcov o službu a zároveň v patričnej miere zvoliť vhodnosť a včasnosť odbornej intervencie. Je možné, že naliehavosť vyskytnutej krízovej situácie v aktuálnom čase nedovoľovala inak a odborníci v našom zariadení museli zasahovať podľa miery a rozsahu ohrozenia a dôsledkov, ktoré plynú v prípade okamžitého nezasiahnutia. V optimálnom stave sa zaraďovanie prijímateľov sociálnych služieb do ZSS vykonáva v súlade s pravidlami postupovania v rámci poradovníka žiadostí od najstaršej po najnovšiu, pričom sú rad radom overované všetky dostupné kontakty uvedené v rámci evidencie žiadostí ohľadom, aktuálneho záujmu o službu.
Otázka č. 6: Čo mám robiť, ak som v tiesni, moja situácia je bezodkladne naliehavá a zariadenie ZSS-Útulok v Lučenci nemá momentálne žiadne voľné kapacity?
Odpoveď: V prípade vysokej naliehavosti Vašej životnej situácie odporúčame možnosť kontaktovať iné zariadenia poskytovateľa sociálnych služieb v rámci regiónu a opýtať sa ohľadom aktuálnych možností v oblasti ubytovania (druh sociálnej služby: „ÚTULOK“):
- Útulok pre matky s deťmi v Lučenci, DSS Slatinka, Ulica Špitálska, Útulok Tel. 0940 643 338
- Krízové centrum SOS Rimavská Sobota, Školská 7, 979 01, Rimavská Sobota, Útulok Tel.: 0911 999 906
- Zariadenie sociálnych služieb Vepor - Úsek „Útulok“, 9.mája, Klenovec, Tel.: 0911 033 961
alebo sa pokúste osloviť ďlašie zariadenia z verejne dostupného registra poskytovateľov sociálnych služieb v BBSK: