ÚTULOK - NAJČASTEJŠIE OTÁZKY A ODPOVEDE

Otázka č. 1: Čo musím ubrobiť, ako prvé, aby som mohol/mohla byť prijatý/prijatá do zariadenia sociálnych služieb Útulok? 

Odpoveď: Na to, aby sme Vás mohli prijať do ZSS Útulok, si najskôr musíte podať žiadosť o ubytovanie, a to buď on-line: https://dostojnyzivot.sk/ziadost, alebo fyzickým spôsobom na adrese: Občianske združenie „Za dôstojný život“, Vajanského 71, 984 01 Lučenec. V prípade, že nemôžete podať žiadosť on-line, resp. osobným spôsobom, je možné žiadosť podať aj telefonicky na Tel.: 047/4331566.

 

Otázka č. 2: Aké podmienky musím spĺňať k prijatiu do ZSS Útulok?

Odpoveď: Pre úspešné prijatie do ZSS Útulok musíte spĺňať nasledovné podmienky: 

  1. Musíte spĺňať zákonnú podmienku, že ste fyzická osoba v nepriaznivej sociálnej situácii podľa § 2 ods. 2 písm. a) a i), ktorá nemá zabezpečené ubytovanie alebo nemôže doterajšie bývanie užívať.
  2. Každý občan v žiadosti (vek: 15 rokov a viac) musí mať platný doklad totožnosti (občiansky preukaz), resp. ak ste občiansky preukaz stratili, je potrebné predložiť tzv. "potvrdenie o občianskom preukaze", ktoré Vám vydá každé OOPZ (obvodné odd. Policajného zboru). Bez platného dokladu totožnosti klinetov neprijímame. Rodičia za maloleté deti predkladajú rodné listy (resp. kartičky poistenca)
  3. Musíte mať zdroj príjmu (pozn. ako sú napr. dávky, príspevky, dôchodky,  zamestnanie  resp. iný zdroj príjmu), nakoľko sme súkromné zariadenie a služba je spoplatnená v zmysle platného cenníka.

 

Otázka č. 3: Aké sú poplatky za ubytovanie a služby súvisiace s ubytovaním v ZSS Útulok?

Odpoveď: V zariadení máme k dispozícii 21 bytových jednotiek. Každá bytová jednotka je individuálneho charakteru, čo sa týka vybavenosti, veľkosti, ako aj štandardu riešenia a dispozície obytnej jednotky. Na základe uvedených špecifík a atribútov každá bytová jednotka má stanovenú osobitnú výšku mesačnej úhrady. Uvedené poplatky za služby sú stanovené na dennej báze (tzn. cena  / deň poskytovanej služby). Úhrady sú stanovené na základe mesačného spotrebovania služby, tzn. uhrádzajú sa mesačným spôsobom (cena služby / mesiac). Predbežnú sumu štandardných úhrad si môžete overiť v našom verejne dostupnom cenníku uverejnenom tu: Cenník soc. služieb (Útulok)

  1. Pobytová služba nie je zdarma ! - minimálny poplatok za najmenšiu izbu (1 osobová) pri 31 dňovom mesiaci je min. 109,43 €/mes. (*bez ďalších objednaných služieb). 
  2. 1 pranie (14kg) je 3,70€
  3. 1 sprchovací žetón je 0,60 €

 

Otázka č. 4: Je potrebné, aby som sa priebežne informoval/informovala o vybavenosti mojej žiadosti o ubytovanie?

Odpoveď: Z Vašej strany nie je potrebné, aby ste priebežným spôsobom kontaktovali pracovníkov „ZSS Útulok“ o aktuálnom stave uvoľnenia obsadenosti ubytovacích kapacít.  Za predpokladu, že došlo k uvoľneniu ubytovacích kapacít, naše zariadenie postupuje v zmysle stanovených smerníc a štandardov postupovania v rámci evidencie prijatých žiadostí. Vyrozumenie potenciálnych záujemcov o službu vedených v evidencii prijatých žiadostí je uskutočňované vzostupným spôsobom v zmysle evidenčných číselných radov (tzn. v prípade uvoľnenia kapacity naši zamestnanci telefonickým spôsobom kontaktujú každého záujemcu o sociálnu službu, ktorý je vedený v aktuálnej evidencii prijatých žiadostí k aktuálnemu roku). V prípade, že ste neboli vyrozumený/-á v priebehu kalendárneho roku, je možné, že sme Vás nemohli zastihnúť – preto v novom kalendárnom roku je potrebné Vašu žiadosť zaslať opätovne (tzn. aktualizovať žiadosť) na adrese: www.dostojnyzivot.sk/ziadost

 

Otázka č. 5: Zistil som/zistila som, že napriek tomu, že som si podala žiadosť v dostatočnom predstihu, Vaše  zariadenie "ZSS ÚTULOK" uprednostnilo žiadosť (resp. záujemcu o službu), ktorá bola podaná po mojom podaní. Ako je to možné? Je to spravodlivé?

Odpoveď: V zariadení „Útulku“ pracujú odborní profesionáli v odboroch pomáhajúcich profesií (pozn. ako je sociálna práca, sociálne poradenstvo a sociálne služby, inštruktori sociálnej rehabilitácie a inštruktori rozvoja pracovných zručností), ktorí vedia kvalifikovaným spôsobom posúdiť naliehavosť krízovej situácie v pomeroch ohrozenia zdravia a života potenciálnych záujemcov o službu a zároveň v patričnej miere zvoliť vhodnosť a včasnosť odbornej intervencie. Je možné, že naliehavosť vyskytnutej krízovej situácie v aktuálnom čase nedovoľovala inak a odborníci v našom zariadení museli zasahovať podľa miery a rozsahu ohrozenia a dôsledkov, ktoré plynú v prípade okamžitého nezasiahnutia. V optimálnom stave  sa zaraďovanie prijímateľov sociálnych služieb do ZSS vykonáva v súlade s pravidlami postupovania v rámci poradovníka žiadostí od najstaršej po najnovšiu, pričom sú rad radom overované všetky dostupné kontakty uvedené v rámci evidencie žiadostí ohľadom, aktuálneho záujmu o službu.

 

Otázka č. 6: Čo mám robiť, ak som v tiesni, moja situácia je bezodkladne naliehavá a zariadenie ZSS-Útulok v Lučenci nemá momentálne žiadne voľné kapacity? 

Odpoveď: V prípade vysokej naliehavosti Vašej životnej situácie odporúčame možnosť kontaktovať iné zariadenia poskytovateľa sociálnych služieb v rámci regiónu a opýtať sa ohľadom aktuálnych možností v oblasti ubytovania (druh sociálnej služby: „ÚTULOK“):

  1. Útulok pre matky s deťmi v Lučenci, DSS Slatinka, Ulica Špitálska, Útulok Tel. 0940 643 338
  2. Krízové centrum SOS Rimavská Sobota, Školská 7, 979 01, Rimavská Sobota, Útulok Tel.: 0911 999 906
  3. Zariadenie sociálnych služieb Vepor - Úsek „Útulok“, 9.mája, Klenovec, Tel.: 0911 033 961

alebo sa pokúste osloviť ďlašie zariadenia z verejne dostupného registra poskytovateľov sociálnych služieb v BBSK:

www.e-vuc.sk/bbsk/socialna-pomoc/socialne-sluzby-v-banskobystrickom-samospravnom-kraji/utulok.html?page_id=102403